Hatalmas játéktér, kilenc órányi zene, lenyűgöző játékmenet, gyönyörű grafika, soroljam még? Alapmű!
Nem egy ember hangoztatja észrevételét, miszerint egyre több PC-s játék folytatása már csak konzolokra jelenik meg és ezzel egyenes arányban degradálják az asztali gépek jövőjét a szórakoztatás ezen fajtájának terén. Nos részben igazuk van, de abban semmiképp sem, hogy a PC-s játékok kora leáldozott volna. Szerencsére egyre több átirat készül konzolokról és ezek közt nagyon sok nagy név akad, úgy mint a Silent Hill 2 vagy jelen esetben a cikkünk tárgya, a Grand Theft Auto - Vice City.
Ha valaki játszott már a GTA első két részének valamelyikével, akkor szinte biztos, hogy a mai napig emlékszik azok hangulatára, melynek sok-sok kellemes órát köszönhetünk. Első része 1996-ban jelent meg, a második 1999-ben látott napvilágot, majd 2001-ben a számítógépes technika fejlődésének köszönhetően ez a játék sem úszta meg a - csúnya kifejezéssel élve - 3D-sítést, így meszületett a harmadik része is, immáron teljesen három dimenziós környezetben. Ezen újítás eleinte csak PS2-n tarolt, ám 2002 őszén a PC-kre is berobbant az átirat és azóta még egy játék sem volt képes a trónfosztásra. Szerencsére a PC-s változatot azonban kellően átgyúrták, lecserélték a textúrákat és az irányítást is billentyűbaráttá tették.
A Vice City is ezt az utat járta be, hiszen elsőként a PS2 tulajdonosok élvezhették, mi csak azonban jelen év májusában tolhattuk fel gépeinkre. Itt rögtön meg is jegyezném: megérte várni!
A Vice City definiálása nem éppen egyszerű, hiszen nehezen mondható küldetéslemeznek (hiszen csak a játékterület kétszer akkora mint az eredeti progiban), de ugyanakkor GTA4-nek sem nevezhető. Na de nézzük csak, hogy milyen újításokkal szolgál a cucc!
Híven az új városhoz, új főszereplőt is kaptunk, Tommy Vercetti néven. A sztori kezdete erőteljesen hasonlít a GTA 3 elejére, hiszen főhősünk a börtönből frissen szabadulva próbálja az alvilági karrierjét újjáépíteni. A mi kis Tommy-nk jelen szituban is abból a bizonyos extra-mega-brutál macsó kategóriából kerül ki, ám ő már beszélni is tud, nem úgy mint elődje. Felemelkedése során a helyi alvilág számos prominens képviselőjével összehozza a sors, s nem egyszer van rá mód a játékban, hogy régi ismerőseinkkel is összefussunk.
Arzenálunk közel negyven fegyverből áll és a játék észrevehetően nem egy dolgot átvett a Postal 2-ből, köztük a véres brutalitást, melyet leginkább láncfűrészünknek köszönhetünk. A nép zúzásához továbbá alkalmazhatunk akár golfütőt vagy éppen csavarhúzót is. Nagy újítás, hogy végre az épületek belsejében is barangolhatunk, noha közel sem mindegyikében. Példának okáért fegyvereket szerezhetünk be a helyi plázából, vagy éppen energiánkat növelhetjük egy gyorsétkezdében. A progiban cirka 120-féle leamortizálható jármű kapott helyet és a különféle négykerekűeken kívül végre módunkban áll a kétkerekű ámokfutásra is, hiszen motorokkal is bővült a repertoár. Lehetőségeink a munkák terén is bővültek, hiszen a szokásos rendőrbácsizás és taxizás mellett immáron többek között pizzafutárkodhatunk is, sőt ha például egy utcai üldözés szemtanúivá válunk, segíthetjük a kopók munkáját azzal, hogy elcsípjük az üldözött tagot. Természetesen mindezt a program kisebb összeggel honorálja.
Az előző részhez képest mind a grafika, mind a hangzás tovább fejlődött, de igazán észrevehető a zenék terén készült, hiszen több mint kilenc órányi muzsikát kapunk a különböző rádiócsatornákon keresztül és nagyon nagy nevek jobbnál-jobb muzsikáit hallgathatjuk. Ilyenek például Michael Jackson, Laura Branigan és még sorolhatnám. A szinkronokat továbbra is neves színészek csinálták, így ezen is kiüt a minőség. A Vice City kidolgozottsága azonban nem csak a külsőségekben jelenik meg, hanem rengeteg apró dologra is odafigyeltek a Rockstar-os fiúk. Például kilőhetjük a járművek kerekeit, ezzel némileg degradálva annak mozgási képességét. Poénos újítás. :-) De nézzük csak tovább! Végre távozhatunk a járművekből mozgás közben is, ezzel jelentős időt megtakarítva, ám vigyázzunk, mert ha túl nagy sebesség mellett játsszuk ezt meg, Tommy fiú betonteste apró darabokra zúzódik! Aztán még sok-sok ilyen apró újítás van a játékban, úgy mint például a hullák által véresre színeződő keréknyomunk, vagy a túlzott mértékben megzúzott autó füstölése. Gyönyörködtető repertoár, nem mondom.
A fentebb felsorolt újítások olvasata után az ember azt gondolná, hogy ez így mind szép, de hol itt a bibi? Nos több napi aktív játék után nekünk még nem tűnt fel ez a bizonyos bibi, de ha ez igáig még nem lenne kellően csalogató, megjegyezném, hogy a játék gépigénye is jelentős mértékben csökkent. Egy szó mint száz, a Rockstar-os fejlesztők nagyon kitettek magukért és ha a GTA3 nem lett volna elég nagy durranás - bár az volt -, akkor ez most garantáltan ütni fog, de nagyon. Véleményedet és tapasztalataidat várjuk fórumunkban, ha időd engedi, írj! ;-)
Pozitívumok: Rengeteg újítás, alacsonyabb gépigény
Negatívumok: Ekkora játéktér mellett lehetne mégtöbb fajta jármű |