A GTA 3 néha hajlamos megakadni, -hosszabb, rövidebb ideig-, még erősebb gépeken is. Ebben a leírásban, van néhány tipp, hogyan kerülhetjük el ezt.
Elsõ rész - Driverek
Frissítsük a grafikai drivereket!
Második rész - Windows környezet
Amit sok lammer mindíg mondani szokott: scandisk & defrag. Ha ettől jobb lesz a lelkiismeretünk, akkor csináljuk meg nyugodtan, de nekem defrag még sohasem gyorsított semmit, aki meg időnként nem scandisk-el, az magára vessen.
Bizonyos esetben javulás érhető el, ha visszavesszük a képernyő színmélységét 16bit-re (jobbklikk a Desktop-on/Properties/Settings lapfül) (Magyar Windows esetén: jobbklikk az Asztalon/Tulajdonságok/Beállítások lapfül).
A hardware-es gyosítást is nézzük meg, hogy fel van-e húzva maximumra (általában felszokott) (jobbklikk a Desktop-on/Properties/Settings lapfül/Advanched/Performance lapfül) (Magyar Windows esetén: jobbklikk az Asztalon/Tulajdonságok/Beállítások lapfül/Speciális/Teljesítmény lapfül).
Harmadik rész - Grafikai problémák
Azt, hogy mekkora távolságot látunk be, az "options/display setup" menüpont alatti "Distance" sávnál állíthatjuk be. Bátran vissza lehet venni, mert minimumon is eléggé messze belátni a terepet.
Ha akadozik a grafika, akkor érdemes kikapcsolni az "options/display setup" alatti "Frame Sync" és "Frame limiter" menüpontokat is, mert lassú gépen inkább csak visszafogják a játékot. Míg ha megfelelően fut a játék, akkor kapcsoljuk be ezeket.
A PC-s verzióba beletettek egy speciális effektust, amivel Blur hatást lehet elérni. Ez szép és jó, de 1: Annyira nem hatásos, 2: Rabolja a processzoridőt. Nem is lenne baj, ha alapból ne lenne bekapcsolva. Az "options/display setup" menüpont alatt a "Trails" menüpont kikapcsolásával érhető ez el. Természetesen a képernyő felbontása, színmélysége is befolyásolja a játékmenetet. Értelemszerűen a kisebb színmélység nagyobb teljesítményt, ámde rosszabb minőséget okoz. |